4 snabba och viktiga lösningar i situationen som råder

Många marknadsavdelningar har högt tryck nu. Information som ska formuleras, paketeras och skickas ut. Samtidigt är kanske halva personalstyrkan borta till följd av sjukdom och vab. Vi på IRMA kan marknadsföring och kommunikation!

Här kommer 4 snabba och viktiga lösningar som vi kan hjälpa er med i situationen som råder:

1. Uppstöttning på marknadsavdelningen – uthyrning av personal 

Just nu går många företag på halv styrka. Många medarbetare tvingas sjukskriva sig eller vara hemma med sjuka barn medan företagets kommunikationsbehov är större än någonsin. Vi på IRMA gör allt som en marknadsavdelning gör (och lite till); Grafisk produktion/design, produktdesign, Copy, foto/film, webb, sociala medier, Google Ads, Google Analytics osv. Vi har lång och bred erfarenhet och kan snabbt sätta oss in i arbeten. Anlita oss på heltid, deltid, projekt eller per timma.

Allt jobb kan självklart ske på distans.

2. Sociala medier – nå ut med budskap

Aldrig förr har sociala medier varit så viktigt som nu. Här söks det information, diskuteras och hyllas. Vi vet hur man når ut i sociala medier och hur vi når er målgrupp.

3. Information via Film

I jobbiga situationer behöver människor en lugnande hand. Både medarbetare och kunder vill höra hur situationen är just nu, hur planen ser ut och framför allt att allt kommer bli bra. Ett effektivt sätt att göra detta är genom videohälsningar. Vi på IRMA kan träffa utvald person, göra en kort intervju och sedan snabbt och effektivt producera en film som ni sedan kan ge ut internt eller externt.

4. FAQ och information

Vi skriver ihop en text med vanliga frågor och svar som just ni får om Corona. Vi skriver även ihop riktlinjer för hur ni arbetar med hygien etc så att era kunder kan känna sig lugna och trygga. Allt sätts självklart upp på befintlig webb.

Hör av dig till mig så berättar jag gärna mer.

Fortsätt läsa

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.