IRMA utmanar storstaden

I en tid och bransch när allt fler företag upplever det svårt att vara beställare mot flashiga reklambyråer har IRMA valt att gå emot strömmen. Vi slänger oss inte med trendiga uttryck och vill tala kundens språk vilket är några av anledningarna till att vi på IRMA tar marknadsandelar i Stockholm.

Vi får många förfrågningar från företag som är trötta på de stora byråerna i Stockholm och som söker sig utanför stadsgränserna för att hitta en samarbetspartner som kan leverera enkelhet och tydlighet. Företagen vill ha en nära och pålitlig partner där de vet vad de får och vad de betalar för.

När IRMA startades 2014 arbetade vi nästan uteslutande med kunder i jönköpingstrakten. Efter att vi landade vår första stockholmskund och också såg stor efterfrågan efter en enkel och tydlig reklambyrå vände vi blicken mot Stockholm. Dagens digitala samhälle gör det möjligt för oss att arbeta över hela världen utan svårigheter. Självklart är vi i Stockholm och träffar våra kunder kontinuerligt men det löpande arbetet rullar på bra över mail- och telefonmöten.

Idag är cirka 50 procent av våra kunder baserade i Stockholm. Vi har de senaste året tagit flera beslut för att möta kunders krav på enkelhet och tydlighet. Vi valde exempelvis att offentliggöra vår prislista som är ett i raden av många beslut och att arbeta med fasta priser är ett annat.

Vi ser att branschens kunder kräver allt mer och vill att vi möter dem på deras nivå. Det ska vara ett enkelt och begripligt arbetssätt och framför allt en tydlighet i vad de betalar för. På stockholmsmarknaden ser vi redan att detta uppskattas. Därför förväntas IRMA att dubbla omsättningen gentemot förra året och stockholmsföretagen i kundstocken blir allt fler.

Nu blickar vi mot 2020 och ett spännande år i Stockholm och självklart på hemmaplan!

Fortsätt läsa