Räckvidd
Räckvidd är antalet unika konton som har sett något av era inlägg. Det visar hur långt ett inlägg når. Räckvidden är en mer övergripande mätning. För mer exakt data bör du kolla på engagemanget, alltså antalet klick, gilla-markeringar, delningar, kommentarer, omnämnanden och profilbesök ni får i samband till det enskilda inlägget.
Exponering
Exponeringar är det totala antalet visningar för dina inlägg. Om ni har fler exponeringar än räckvidd innebär det att vissa personer har sett inlägget mer än en gång. Har någon sett samma annons fyra gånger så blir det alltså ett i räckvidd och fyra i exponering.
sammanfattning
Mätvärdena kommer skilja sig väldigt mycket i de siffror ni läser av. Och nu förstår ni varför. Räckvidd är antalet unika konton och exponering är det totala antalet visningar för inlägget.
Vill du lära dig mer om marknadsföring? Läs mer i våra andra artiklar.